Työntekijäkokemuksella tulosta – 5 pikavinkkiä

pexels-photo-3184394

Henkilöstö on investointi siinä missä esimerkiksi tehtaan koneetkin, joita ilman tuotetta ei voitaisi tuottaa. Koneita huolletaan, jotta ne pysyisivät toimintakunnossa pitkään. Myös henkilöstöresursseista on pidettävä huolta, jotta ne työskentelisivät parhaaseen potentiaaliinsa työnantajansa hyväksi. Siitähän tässä lopulta on kyse, vaikka se vähän kovalta kuulostaakin.

Miksi työntekijäkokemus on apteekille tärkeää?

Tutkimukset osoittavat, että hyvän työpaikan rakentaminen on liiketoiminnallisesti kannattavaa:

  1. 1,6 % vähemmän sairaspoissaoloja
  2. Pienempi vaihtuvuus
  3. 20 % tehokkaammat työntekijät
  4. 25 % enemmän voittoa
  5. Sitoutuneemmat työntekijät
  6. 2x tyytyväisemmät asiakkaat
  7. 2x kertaa enemmän innovaatioita
  8. Parempi työnantajamielikuva

Viisi vinkkiä työntekijäkokemuksen parantamiseen pikana

Työntekijäkokemuksen parantuminen ei tapahdu hetkessä, vaan vaatii pitkäjänteistä työtä. Näillä pikavinkeillä apteekkari voi omalla käytöksellään saada aikaan pienen muutoksen työntekijäkokemuksessa nopeasti.

  1. Jalkaudu alaistesi pariin.
    Kysy niitäkin kysymyksiä, joihin voi olla vaikeaa kuunnella vastaus. Jos et tiedä miltä työntekijöistä tuntuu, on mahdotonta johtaa työntekijäkokemusta.
  2. Kiitä ja anna palautetta
    Positiivinen palaute ja huomiointi onnistumisista tuo merkittävästi energiaa sekä yksilöille että koko organisaatiolle. Muista, että kiittää voit ihan pienistäkin asioista. Voit myös luoda työpaikalle kulttuurin, jossa kaikki haluavat antaa toisilleen palautetta ja kiitosta.
  3. Juhlikaa
    Pieniä ilon hetkiä ei koskaan ole liikaa. Juhlistakaa vaikka koeajan loppumista ja työkaverin koiran syntymäpäiviä. Ei tarvita paljon, että yhteishenki kasvaa ja ihmisten kasvoilla käväisee hymy.
  4. Kahvitauot kunniaan!
    Rohkaise epämuodollisiin kohtaamisiin. Tutkimusten mukaan psykologinen turvallisuus syntyy helpommin työyhteisössä, jossa ihmiset tuntevat toisensa.
  5. Mahdollista hyvinvointi
    Rohkaise taukoihin, pyydä hyvinvointivalmentaja tyky-päivään jne. Näytä itse esimerkkiä!

Haluatko tietää lisää?

Asiantuntijamme kertovat sinulle mielellään lisää työntekijäkokemuksesta ja sen vaikutuksesta liiketoimintasi kannattavuuteen. Ota yhteyttä ja kysy lisää! Mietitään yhdessä miten voimme auttaa sinua parantamaan työntekijöittesi kokemusta työpaikastaan.

Panostamalla esillepanoon panostat myyntiin

Onnistunut kampanjatuotteiden esillepano voi lisätä käsikauppatuotteiden myyntiä jopa 10 prosenttia. Kannattaa siis miettiä miten esimerkiksi kampanjatuotteita tuo myymälässä esiin ja tekee niistä houkuttelevia. Myös myymälän

Lue lisää »