Panostamalla esillepanoon panostat myyntiin

Kuva3

Onnistunut kampanjatuotteiden esillepano voi lisätä käsikauppatuotteiden myyntiä jopa 10 prosenttia. Kannattaa siis miettiä miten esimerkiksi kampanjatuotteita tuo myymälässä esiin ja tekee niistä houkuttelevia. Myös myymälän viihtyisyys ratkaisee – ostopäätöksistä 70-80 % tehdään myymälässä!

Markkinoi visuaalisesti

Tavarantoimittajat tarjoavat perusmateriaalit, kuten oman brändinsä mukaiset mainoskyltit ja esitteet. Apteekkari voi itse keksiä loput ja vain mielikuvitus on rajana luovuudelle. Markkinoimalla visuaalisesti tuot tuotetta esiin ja lisäät halua ostaa sekä luot virikkeellisen ympäristön, jossa ostaminen on tehty asiakkaalle helpoksi.

Ympäristön viihtyisyys ei ole pelkästään miellyttävää silmälle. Asiakas viihtyy paremmin viihtyisässä ympäristössä ja viipyy siellä pidempään, joten hän mahdollisesti myös ostaa enemmän.

Viihtyvä henkilökunta saa asiakkaatkin viihtymään

Ympäristön viihtyisyys on tärkeää myös henkilökunnan viihtymiselle. Kun henkilökunta viihtyy ja voi hyvin, se näkyy myös asiakaskohtaamisissa hyväntuulisuutena ja haluna tehdä aina vähän enemmän asiakkaan eteen. Näin myös asiakaskokemus paranee ja asiakkaasi sitoutuvat sinun apteekkiisi paremmin, vaikka kilpailua olisi ympärillä. Hyvä asiakaspalvelu voi saada asiakkaan myös ostamaan enemmän.

Miten sitten voisit panostaa visuaaliseen markkinointiin?

Ajankohtaiset tuotteet, kuten punkkikaudella punkin estot eläimille tai aurinkovoiteet kesällä, on hyvä tuoda esille näyttävästi. Vitamiinit ovat hyvä lisä ruokavalioon syksyllä ja talvella ja niiden ostaminen kannattaa tehdä asiakkaille helpoksi. Ehkä haluat myös jakaa tietoa eri vitamiinien vaikutuksista, jolloin hyvännäköiset esitteet ovat paikallaan.

Aseta ne tuotteet, joita haluat erityisesti saada kaupaksi juuri nyt, näkyvälle paikalle, josta asiakas ei voi olla kävelemättä ohi. Tuotteen toimittajan materiaalien lisäksi panosta muuhunkin rekvisiittaan. Siihen ei välttämättä tarvitse käyttää rahaa. Mitä jos flunssakautena tekisit flunssalääke hyllylle asetelman, jossa on kotoasi tuotu hauskan näköinen muki ja kaulaliina? Tai punkkikaudella punkkilääkkehyllyllä voi tervehtiä asiakkaita söpö pehmokoira, jonka olet lainannut lapsesi pehmoleluvarastoista. Kierrätyskeskus ja kirpputorit ovat myös edullisia paikkoja hankkia rekvisiittaa.

Pidä ideointihetki henkilökuntasi kanssa. Heitelkää yhdessä ilmaan sisustusideoita ja esillepanoajatuksia. Siitä se lähtee!

Kiinnostuitko?

Me olemme apteekkialan asiantuntijoita ja autamme sinua myös esillepanon suunnittelussa. Ota yhteyttä ja mietitään yhdessä miten voimme auttaa sinua!

Panostamalla esillepanoon panostat myyntiin

Onnistunut kampanjatuotteiden esillepano voi lisätä käsikauppatuotteiden myyntiä jopa 10 prosenttia. Kannattaa siis miettiä miten esimerkiksi kampanjatuotteita tuo myymälässä esiin ja tekee niistä houkuttelevia. Myös myymälän

Lue lisää »